مهندسی بهداشت محیط
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:ایدز, HIV,عبدالرضا آستانی, توسط مهندس عبدالرضا آستانی |
ویروس نقص ایمنی انسانی ‏یا اچ‌آی‌وی، نوعی ویروس آهسته‌گستر و عامل بیماری ایدز است. HIV باعث عفونت ویروس حیاتی دستگاه ایمنی بدن از جمله لنفوسیت تی کمک‌کننده، درشت‌خوارها و سلول‌های دندریت می‌شود.ویروس نقص ایمنی انسان (HIV) ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن حمله می کند.  . . اگر HIV در بدن شما باشد، در طول زمان، آنها( سیستم ایمنی بدن) را کاهش می دهد تعدادی از سلول های سالم ایمنی بدن (سلولهای CD4) که شما باید برای مبارزه با عفونتنها کمک بگیرید را از دست می دهید..

 چگونه HIV منتقل می شود

. مردم از طریق مایعات بدن مانند خون، منی، شیر و مایعات واژن آلوده به HIV می شوند.این مایعات می توانند بین افراد در روش های گوناگون ، از جمله داشتن رابطه جنسی بدون محافظت ( دهان،واژن و یا مقعد)و یا به اشتراک گذاری سوزن منتقل می شود    می تواند از مادر به کودک در هنگام زایمان یا از طریق تغذیه با شیر مادر منتقل  شود..  HIV از طریق گزش حشرات، تماس های گاه به گاه مانند در آغوش گرفتن، دست دادن، و یا با کسی که HIV زندگی می کنید.و بوسیدن معمولا  منتقل نمی شود.

 چگونه HIV بر بدن اثر می کند

. سیستم ایمنی بدن شما دارای انواع مختلفی از سلول ها که با هم کار کنند و برای مبارزه با عفونت. بکار میروند تشکیل شده است . سلول های CD4 یک نوع از سلول های ایمنی بدن هستند .   .  سلول هایی را که پروتئین های بدن ما برای  مبارزه با میکروب ها و عفونت ها نیاز دارند  ، سلول های CD4 هستند گاهی اوقات به عنوان "یاور سلول ها می گویند زیرا آنها  از انواع دیگر سلول ها را در کار سیستم ایمنی بدن بهتر هستند.

. وقتی که HIV وارد بدن می شود، به سلول ها CD4 حمله  می کند سلولهای CD4 شروع به ساخت نسخه هایی از خود  می کند   . در عوض، هر یک از سلول های آلوده به HIV بیش از HIV در بدن است.

. در ابتدا، بدن قادر است به اندازه کافی برای سلولهای از دست رفته به وسیله HIV سلولهای CD4   بسازد  و  ویروس HIV  بیش از سلول های CD4   می شوند . در نهایت، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شده است.  . و بدن شما کمتر قادر به مبارزه با عفونت.می کردد.. اگر تعداد سلول های سالم بدن شما همچنان  رو به کاهش باشند،، وضعیت HIV خود را از HIV مثبت به AIDS را تغییر میدهند.  . سندرم نقص ایمنی اکتسابی (AIDS) هنگامی رخ میدهد که تعداد سلولهای CD4 در بدن شما کمتر از مقدار معینی شوند . هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما می تواند عفونت های مرتبط با HIV، نیز عفونت های فرصت طلب نامیده می شود دریافت  کند. 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.